CONFERENCIA ANUAL DE LA ASOCIACIÓN DE CRUCEROS DE FLORIDA Y EL CARIBE REGRESA A PUERTO RICO EN JUNIO DE 2022

El evento de la industria de cruceros más importante de la región fortalece el rol de Puerto Rico como anfitrión de convenciones internacionales y representa un impacto económico de más de $1.4 millones.

El director ejecutivo de la Compañía de Turismo de Puerto Rico (CTPR), Carlos Mercado Santiago, informó el regreso a Puerto Rico de la próxima Conferencia Anual de la Asociación de Cruceros de la Florida y el Caribe (FCCA por sus siglas en inglés). Esta es la única conferencia oficial del mercado de cruceros representando la región del Caribe, México, y Centro y Suramérica. El evento se celebrará del 1 al 3 de junio del 2022 en el Centro de Convenciones de Puerto Rico.

Tuesday, May 25, 2021/Author: Puerto Rico Tourism Company/Number of views (1546)/Comments (0)/
COMIENZA LA CONVENCIÓN ANUAL DE LA ASOCIACIÓN DE CRUCEROS DEL CARIBE Y FLORIDA

Puerto Rico da la bienvenida a más de 1,000 participantes provenientes de 40 destinos, por segundo año consecutivo, en la más importante convención de cruceros del Caribe

Durante una conferencia de prensa que tuvo lugar en el área del exhibidor de la Compañía de Turismo de Puerto Rico (PRTC), en el Centro de Convenciones de Puerto Rico (CCPR) se anunció el inicio oficial de la edición 26 de la Conferencia Anual de la Asociación de Cruceros del Caribe y Florida (FCCA, por sus siglas en inglés), Este es el segundo año consecutivo, de cuatro, en el que Puerto Rico servirá de anfitrión del evento más importante de la industria de cruceros.
Monday, October 21, 2019/Author: Puerto Rico Tourism Company/Number of views (8712)/Comments (0)/
COMPAÑÍA DE TURISMO Y LA FLORIDA CARIBBEAN CRUISE ASSOCIATION PREPARAN AL SECTOR PRIVADO PARA HACER NEGOCIOS CON ALTOS EJECUTIVOS DE CRUCEROS

La Compañía de Turismo de Puerto Rico, (CTPR) y la Florida Caribbean Cruise Association (FCCA) llevaron a cabo un foro de preparación para la celebración de la Conferencia Anual de la FCCA en su edición #25, de la cual la Isla será el destino anfitrión.
Thursday, May 31, 2018/Author: Puerto Rico Tourism Company/Number of views (8826)/Comments (0)/
INDUSTRIA DE CRUCEROS ASEGURA QUE PUERTO RICO SE HA CONVERTIDO EN UNA HISTORIA DE ÉXITO PARA FUTUROS ESFUERZOS EN LA REGIÓN DEL CARIBE

La colaboración entre la Isla y la industria de cruceros ha demostrado la resiliencia e importancia de Puerto Rico como eje de acceso marítimo en el Caribe
Thursday, February 1, 2018/Author: Carlos X. Osorio/Number of views (9200)/Comments (0)/
PUERTO RICO’S SUCCESS STORY BECOMES MODEL FOR FUTURE INDUSTRY EFFORTS BY THE FLORIDA-CARIBBEAN CRUISE ASSOCIATION

Collaboration between the destination and cruise industry demonstrates an impressive rebound and the importance of Puerto Rico as a hub in the Caribbean

Thursday, February 1, 2018/Author: Puerto Rico Tourism Company/Number of views (8844)/Comments (0)/

Puerto Rico to host 23rd annual Florida-Caribbean Cruise Association (FCCA) Cruise Conference & Trade Show

The Puerto Rico Tourism Company (PRTC),  confirmed that 19 different cruise lines plan to attend the Florida-Caribbean Cruise Association (FCCA) Cruise Conference & Trade Show. The conference will take place on September 26-30, 2016 and is expected to draw more than 1,000 participants, positively impacting the hotel industry and the economy.
Thursday, September 29, 2016/Author: Anonym/Number of views (16463)/Comments (0)/

Florida-Caribbean Cruise Association (FCCA) Cruise Conference & Trade Show Concludes in Puerto Rico

The Puerto Rico Tourism Company (PRTC) the Puerto Rico Ports Authority announced the conclusion of the Florida-Caribbean Cruise Association’s (FCCA) Cruise Conference & Trade Show in Puerto Rico. Participants included representatives and senior executives of Caribbean cruise lines such as Royal Caribbean, Carnival, Holland and Disney.
Wednesday, April 27, 2016/Author: Anonym/Number of views (16244)/Comments (0)/
Christmas comes to Old San Juan

The Puerto Rico Tourism Company (PRTC) and the Senate of Puerto Rico joined representatives of the Florida Caribbean Cruise Association (FCCA) in their annual Christmas gift distribution event, the FCCA Holiday Gift Project. Coop Tours, Sun Tours Rico and UTG companies assisted in the transportation of the children from Villa Plameras, Berwind, Canóvanas and Loíza to the Capitol building in San Juan to participate in this festive event.
Monday, December 14, 2015/Author: Anonym/Number of views (14353)/Comments (0)/
PRTC implements excellence program for tour operators

As part of the efforts to continue increasing the number of cruise passengers who visit the island, this month the Tourism Company coordinated the Excellence Program training for tour operators offered by the company AQUILA, for company tour operators that serve cruises in Puerto Rico.
Monday, August 31, 2015/Author: Anonym/Number of views (16874)/Comments (0)/